mumin

på tal om absolut ingenting. mumintrollen.
de är så himla vackert gjorda! hela historien är så vacker.
varför görs inga sådana här barnprogram längre?
o alla fina namn, snorkfröken, filifjonkan, mårran, snusmumricken, hemulen och hattifnattarna!
jag vill bo i mumindalen!





och till alix, too-ticki!
too-ticki bor i muminfamiljens badhus på vintrarna, har jag läst :)
och han gillar djur och har själv några osynliga möss!



muminmamman, som aldrig släpper sin handväska!



hemulen



snorkfröken, som inte är ett mumintroll utan en snork, förstås.
o när man är snork ändrar man färg beroende på hur man mår.
vill att alla ska tycka att hon är söt!



ninni som är osynlig och har en liten klocka runt halsen!





lilla my som tydligen är äldre än mumin och halvbror med snusmumriken.



Snusmumrikens pappa heter Joksaren :)



minsann

Maria säger:tänker lite såhär
om det är någon det är ordning på, så är det fan inte jag
alexandra säger: NEJ PRECIS DET ÄR DÄRFÖR JAG SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER FÖR MIG ÄR DET EN JÄVLA ORDNING PÅ!
SOM HELVETES FAN!

ramlar glada gatan fram

har tydligen legat nere med bloggandet ett slag, men nu jävlar händer det grejjer!

imorron far vi direkt efter jobbet ut till trännö och midsommarkalasar och allt vad det innebär. tycker att det ska bli hur fint som helst att fira i skärgården med alixp och övriga vackra människor! zuper peppad!

på lördag ska jag åka och hälsa på små dalmatinervalpar och kela lite.

o sen är det måndag och då dör jag lite bara för att det känns så himla bra!

tack för mig just nu, firar med bilder från helgen som va.


rymdinvasion

i själen

jaaa gäääärna

haha, vilka är dom?

[email protected] säger:
se kuk?;P

saturday night

jag och alix hamnade på deli lite innan nio och var onyktra innan tio. vi pratade franska och var irriterade på studenter! toppen! sen älskade hugo och bra musik! allt var fint!

idag lyssnar jag på peggy lejonhjärta



fin pelargon

bara nåt så nerven vrids

och jag lyssnar på antilla och rullar tummarna

korta ord

ibland vill jag drömma om planeter och sväva på moln
och ibland har jag fjäril i magen, och gåshud på mina lår
ibland känns det som allt är det viktigaste i världen
men alltför ofta är allting obetydligt och litet

jag vill skriva vackra ord och bilda långa meningar
men ofta slår hjärtat bara av gammal vana
ibland tar allt en vändning, du får mig upp på rätt spår
men på måndag är jag tillbaks igen, och räknar upp allting jag aldrig får

/m

all you need is me

ikväll har jag, alix o fridan varit hos matilda en stund. vi bokade morrissey biljetter och dom drack te och sjöng valentine med bad cash qourtet. det var trevligt.

jag har straxt hostat sönder min hals.

drömmen om amerika

idag kom en känsla över mig som jag nog inte insett att jag kännt förut. det kändes ganska bra, fast sorgligt.

familjen p har köpt en utav världens sötaste hundvalpar som jag helst vill sno, är super avis.

har inga mer vettiga ord.
hej då!

lyssnar på skansros, bob hund och samtidigt som