en natt

det räknas väl som natt nu, eller jag vet inte, men nästan. jag har duschat länge, lyssnat på MIN musik och snyttit mig. fint att vara ensam ibland :P alldeles straxt ska jag gå och lägga mig ensam och vänta på världens mysigaste famn som är ute och ragglar runt på oslos gator.

jag och david skulle ha firat halvåret nu i februari, men eftersom 29-30 februari inte finns så får vi skjuta upp det tills nästa gång det blir skottår. lite mys blir det nog ändå, men förvänta er en jävla fest när vi firar våran tre och ett halv årsdag om några år, då jävlar!


.

idag nynnade jag när jag gick hem från jobbet, det var oväntat från min sida. sen blev jag rörd, alldeles nyss, viktoria och daniel ska gifta sig. det var ju värst. jag blev rörd i alla fall.


en måndag

allting är sådär vårigt. solen, luften och människorna. lotta var måndags fräsch imorse och jag stod på balkongen och andades medans hon skrek arga ord på toaletten. jag gick en promenad och kände hur orden återvände, hur jag kände mig lite lyckligare.
och just nu saknar jag en david som luktar varmt och har de mjukaste läpparna i världen. och jag undrar om han vet om att han tar andan ur mig


och allt känns bara lite lättare och enklare


.

du har tagit plats i mig. ersatt mina ord.

skrivkramp

jag känner mig ihålig. ett tomrum med kanter. och en botten. det kliar i tomrummet.

Oh, truly I love you

ligger och lyssnar på Morrissey och saknar att prata perfektion med min ända och bästa, jag dör här utan dig!

ont

idag är ingen bra dag. usch. jag har ont i själen. jag hatar det. jag vill bara att det ska bli kväll så jag kan gå och lägga mig. jag har ungefär ingenting att se fram till.

ska gå tidigare till jobbet och trixa lite med min avdelning. och säga upp mig. usch.
hejdå

söndag

idag är det en söndag. jag och david har gått en lång promenad ute i snön. det var väldigt mysigt! har inte blivit så mycket mer aktivitet än så. nu ska vi göra sit ups tydligen. hej då!

oo, förresten. alixandra p, snart kommer jag ju hem, då blir det att börja producera en "du är 4"

<3



jag o david firar alla hjärtans helg istället. det går jätte bra. vi gillar ju att fira i flera dagar :P
min finaste gav mig ett par grymt snygga konvers. jag är lite smått överlycklig!
jag var också lite snäll och köpte en skjorta och ansiktsrengöring och ansiktskräm från the body shop.
nu lagar vi kyckling och potatis i ugn, en liten speciallitet vi har, blir även tzatziki till detta. mm! sen blir det chips, popcorn och choklad. det gäller att gå ut hårt och öka.

can you read my mind ?

On the corner of main street
Just trying to keep it in line
You say you wanna move on and you say I'm falling behind

Can you read my mind
Can you read my mind

Oh well
I don't mind if you don't mind 'cause I don't shine if you don't shine
Before you go can you read my mind

du vet ju att du är, eller hur ?

brownie

nu har jag hunnit med en hel massa redan. jag har jobbat, handlat lite, lagat mat till david (super stolt!) och sovit lite. när jag vaknade hade lotten varit o köpt brownies så nu ska vi lyxa till det :) sen ska vi gå ett varv med våra tankade bankkort o se vad som kan fyndas. efter det ska jag jobba. här är det full fart med andra ord!

nu sitter jag o låter högt "mmm" o äter en kladdig brownie medans lotta gärna vill se vad jag skriver. det går inte för sig.

nu ska jag styla mig. hej


.

det känns som torsdag.
jag har jobbat, handlat på meny där sindre jobbar.
när jag kom hem åt jag digestive kex sen strök jag jespers tshirts.
när jag gick hem luktade det världens bar. det luktade världens bar mat och världens bar folk, världens bar musik och världens bar cider. jag längtade en liten stund efter lite världens bar häng med mia weisinger. lite uteservering med mia o alex o jossan. lite alkohol, alldels för många cigaretter och sen en fet sommar kväll.

elektiker david jobbar över o jag funderar på att sätta på en tvättmaskin. vad jag är duktig!
hej

sådär kanske

idag har david jobbat sin första dag på sitt nya jobb. det va mysigt o gå upp tillsammans o sällskapa till jobbet istället för att en av oss ligger kvar i sängen.
o nu har vi lagat mat och gjort matlådor, super duktiga!

snart är det halv åtta hos mig eller dig eller hos nån annan, ingen aning om vad det heter .. men det vill jag se iaf. blir så himla sugen på all mat när man ser det. o så ska vi nog äta lite glass. ben and jerrys, mm :) fast david gillar inte choklad fiskarna så dom får jag pilla bort!

hej då!

.

en gång var jag rolig. det verkar ha lämnat mig, numera är jag tom.

uppdatering

igår jobbade jag. sen åt jag o david frukost :) sen jobbade jag lite till.
på kvällen gick jag o david ut och åt på en mongolisk grill. det var mysigt :) det var ett sånt där ställe där man pekar på vad man vill ha så typ wookar dom ihop det. o så fick man äta hur mycket man ville! efter det så var det meningen att det skulle kalasas men jag somnade runt nio så det blev inget för min del.

idag har det inte hänt så mycket än. jag o d har precis ätit frukost och ska väl mysa lite nu. ikväll var det någon slags inflyttningsfest någonstans.

förresten. igår blev jag då avdelningsansvarig. så numera har jag hand om beslag (skruvar, spikar m.m.) haha, vet inte hur dom tänkte där, men det går väl jätte bra. det tråkiga är att jag måste flytta hem nu när det äntligen händer saker. men det är david glad för eftersom han tänker ta mitt jobb då :P tack då!

då säger vi så. hej


ett blogginlägg

jag fryser, har på mig det mesta jag äger och fryser ändå. jesper sitter i kalsonger. jag drar slutsatsen att det är mig det är fel på och inte värmen.

lotten vill gå på bio. kan vi väl!

imorron är det fredag. kanske är det något slags kalas på gång, hade ju varit trevligt! fast först ska jag o david nog gå o äta på någon mongolisk grill på torggata, låter as gott!

jag vill att snön ska försvinna så att jag kan använda mina vita konvers!

onödigt inlägg. men det går bra!

nu ska jag skriva med lotten på msn. hejdå