nyår

jag minns inte exakt vilket år det var, men jag tror att jag var sexton år. henrik hade lovat mina föräldrar dyrt och heligt att han skulle "ta hand om mig", istället köpte han alkohol och vi åkte till en fest i valdermarsvik, av alla ställen. kani och jag drack brinnande sambooka för att det just då kändes vettigt. vi var onyktra, det var mycket snö och hans far kom tjurigt för att köra hem oss till gusum när nattens bravader var över. dagen efter kräktes jag och henriks mamma, som jag då enbart träffat ett fåtal gånger, brydde sig om mig medan henrik sov vidare.
året efter stod vi på tommies tomt och lovade varandra ett år till, kanske därför nyårslöften känns innehållslösa.

förra året, i oslo, även här mycket snö. lotta ansträngde sig och lagade fin mat, alla var uppklädda. david befann sig i amerika men jag var lycklig ändå. drack ett par cider och somnade sedan direkt efter middagen. alexandra väckte mig kvart i tolv och vi stod där allihopa på takterassen och såg fyrverkerierna och vinkade med tomtebloss. fick höra davids röst i telefonen men konversationen bestod nog mest utav skrik och rop. vaknade med johannes fötter i ansiktet och vandrade hem för att laga köttbullar och se på the smiths dvdn.

iår ska det firas i linköping med kära vänner. martin ska vara stilig i fluga och alexa och jag har införskaffat nyårsklänningar. hoppas på en kväll utan löften. ses där!


idag

saker som jag funderat över idag.

- på det fingret jag skar av mig i somras finns det ju en nagel. efter min lilla olycka har denna nagel fått storhetsvansinne och slutar inte att växa, och den växer fortfarande där det inte finns något finger. sinnessjukt irriterande.

- jag har läst ut en och en halv bok om vampyrer och varulvar och vackra människor och mitt liv är precis lika grått och fult som det alltid är.

- jag jämför. fast att jag vet att man inte ska och jag har inga fler förklaringar.

- jag vill umgås med martin och allan brallan och pontus. vart är du pontus?

tänk om allt var annorlunda.

snart är det nyår och då ska jag och alexandra vara vackra i våra nyårs klänningar. jag vill dansa och skratta men framförallt försöka hålla mig vaken iår.

hej då

vin och sånt

11 grader kallt imorse. då var det himla roligt att gå ut med hunden!

jul snart, och massor med annat. juldag, annandag, nyår och sånt spännande. antagligen alldeles för mycket alkohol och dans och sånt.

julbord09

igår var vi från jobbet på Arkösunds hotell och åt julbord. det var massa god mat. hjort, ål, anka, anklever och sånt mumsigt. dock åt jag aldrig någon varm mat (missade den) eller några efterrätter eller godis (var för full).
jag och david var de ända som snappsade vid vårat bort så vi hade två stycken helrör för oss själva. snapps är sjukt äckligt men vi låg i ändå. det dansades och sånt.
tappade bort kicki och fick ta och åka hem efter bussresan. va lite som en film när hon slängde sig på bussen och försvann i natten.

lyckad kväll i vilket fall. snö också.

idag har jag dömt två matcher. den ena oerhört trist och den andra ännu tristare. synd. men 385 kronor rikare, tacka!

hejdåminahjärtevänner

.

who doesn't long for someone to hold
who knows how to love you without being told

yoshi beach

ååååååååååååååååh!

hade en bra dag med martin igår, en vandring på stan, fina skiv-köp och senare mario kart i ett antal timmar. alexa va med o det va fint.

idag har jag jobbat, sådär halv roligt.

ingenting

och idag funderade jag över alla festivaldagar förra året, solen, alkoholen, tälten, trollhätte-dialekten och en loppis tröjja med hund-tands mönster. en borttappad nyckel som hittade himla rätt efter ett bad i öl.

underligt hur mycket små händelser kan leda till något så stort och himla bra. saknar en tid.

någonting

ibland undrar jag ifall jag hade bort något som hade kunnat bli något fantastiskt och vackert. för visst fanns det nåt där. kanske fortfarande, jag brukar ha svårt att hålla mig borta, av okänd anledning. det är det där med stormen .. måste nog släppa det snart. stormen alltså.

nantes

lyssnar nu på beirut, bara för att ale sa åt mig.

funderar även på om ni "alla" tror att jag är dum i huvudet när jag varje gång missar ett x när jag skriver ale. nej, så är det inte. hon stavas så, det är officiellt.

jag gillar beirut nu, bara för att ale sa åt mig.

still

väntar fortfarande ..