.

jag vill citera håkan h texter. jag vill ha fjärilar och sockerdricksbubblor i magen. jag vill ha solbrändaben.

jag vill ha hallonkyssar och saltvattenshud.

för jag vill veta om kärlek finns

.


oslo

jag har nog aldrig mått så bra som när jag vaknade bredvid min david imorse. det har jag verkligen saknat! att bara ligga i hans armar och känna hans hjärta slå.

idag o imorron firar vi sju månader :) fint!

nu lyssnar vi på florence valentins nya skiva, skulle väl vara att rekomendera!

fredag

idag har jag jobbat och är helt slut. har så himla ont på baksidan av mitt höger lår och tror snart att muskeln går av. snabb sammanfattning av onsdag-torsdag-fredag :
jag har klippt mig
köpt mega fina converse
spelat handboll
pratat med min vän daniel
träffat henrik och pratat om livet
jobbat

imorron åker jag till min david och jag längtar så mycket så att jag tror jag dör! jag har packat en superful ryggsäck med fina kläder. tacka!
nu ska jag lyssna på the cure - lovesong en sista gång innan jag ska sova. tack mitt hjärta!

en skojjig sak

svt1 21.00 - Grillad
svt2 20.55 - Friterad

cpblogg

jag tycker att det är sorgligt att det inte fungerar att uppdatera denna cp blogg.. tar världen tid! TRIST!

tisdagen

idag har jag gjort lite allt möjligt. va i stan med mia o alix, åt en god toast, fick en gratis skiva på vaxkupan tillskillnad från alix som köpte två för 400, köpte en sjukt fin väska. typ det. o så åkte vi dubbeldäckare, förstås.
sen var jag o tränade handboll, jag är en stjärna, eller något i stil med det. helt vilsen, har ingen tajming och kan knappt greppa bollen, men men.. det kommer!

imorron ska jag klippa mig o köpa skor har jag tänkt mig. sen minns jag inte vad jag ska göra mer, nåt säkert. jobba torsdag och fredag sen på lördag åker jag o alix till oslo. 90-tals fest blir nog trevligt! o att träffa min david ska bli underbart fint! bli frisk nu bara!

hej då

min sjöman

för er som inte har spotify (tänker här mest på mija) så ger jag en kort sammanfattning.

Min sjöman - Wizex
Båtlåt - Robert Broberg
How much is the fish - Scooter
När jag kysser havet - Ulf Lundell


väldigt kort

när jag kysser havet

jag och alixandra p har gjort en spotify playlist som vi tänkte dela med oss av då det är en av världens bästa. speciellt nu till sommaren då det är fiskar-tider som gäller!

bra att ha när man ska fiska

spana framförallt in En sjöman for - Mora träsk! "en sjöman for till kattsim för att lära sig om kattsim, och när han kom till kattsim fick han lära sig om kattsim" gillar även när sjömannen far till "hej-på-dig" eller "boxningsmatch"

varsågoda!

måndag

idag har jag o alixp gått långpromenad o busat med stenar, varit o hittat fina saker på pillans jobb, gjort en ny playlist på spotify, letat 90-tals kläder, ätit en rostad macka och sovit middag. fint! vi har även fnittrat åt noras bilddagbok, massor :)

david skickade en fin dikt till mig :) jag saknar min grabb!

senare söndag

Han är min superduperkille number one
Han är den som jag gillar mest
Superduperkille bara min
Han är bäst allt blir som en fest


Jag och alix delar en superbra playlist på spotify, bara bra skit! haha!

sen söndag

nu har vi varit o sett handbollsmatchen. jag lyckades få tag i matchbollen så nu är jag o frida så gott som ihop med hela svenskalandslaget. det var kul iaf. snart ska jag äta jordgubbssorbet :) mm!

jag hoppas att mina armband från bracy.se kommer imorron. o så vill jag nog åka in till stan igen o köpa lite små saker. o så måste jag boka klipptid. toppen.

söndag

oh vad jag var sur o tråkig igår.

idag är jag trött men har hunnit med en givande shoppingrunda med halva släkten. snart ska jag äta god mat o sen så ska vi in o se handbollslandskampen i stan. ikväll ska jag prata skype med min allra finaste david och sen ska jag boka biljetter till oslo för jag saknar ihjäl mig.

hej så länge

.

förresten, en tanke.

markus krunegårds "jag är en vampyr" skiva måste vara bland det bästa svenska som gjorts på bra lång tid.

fredag

åh, vad jag pendlar i känslor. stundvis tom och stundvis hel. jag saknar david och något jag aldrig haft samtidigt som jag saknar hur det var förut. jag vet ingenting längre. ibland känns det som att jag måste ha något nu, första bästa någon, men nej. jag vet ingenting längre.

jag har träningsvärk så att jag knappt kommer framåt och att skratta är en omöjlighet. jobbet har varit super stressigt och jag är sjukt trött. det ligger en hund i min säng fast jag skulle hellre ha en david här fast han är i trysil. nä. nu ska jag lyssna på the cure. hej

om dig

Jag förlorar all behärskning som jag en gång hade när jag är med dig. Jag är ivrig och helt utan sans och allt jag egentligen vill säga kan du inte ta in. Att det gör ont i mig, varje gång. Allt känns så begränsat med dig, som att det bara är en tidsfråga eller en fråga om varför som jag inte kan besvara.

Varför känns det som att jag vill för mycket med dig, som att jag måste hålla mig tillbaka. Som att du inte tar mig på allvar. Jag vet inte ens själv om jag är på allvar.

kväll

det blev lite jobb för mig o det gick bra. sen tog jag firmabilen hem, väry tufft! efter det dammade jag av de gamla stabilerna och åkte ner till hallen, kärt återseende av gamla handbollskamrater, även en o annan absintvän var där. nu har jag nog lyckats sträcka båda baksidor av låren och höger lungan, jag har ingen hud kvar på fingrarna på högerhanden och har nog brutit lillfingret igen, men det känns skönt! oh vad jag har saknat "efter-tränings-känslan"!
imorron ska jag upp o jobba igen så det är väl bara o krypa ner snart. ska bara kolla klart på debatt o bada lite.

the cure - the caterpillar. tacka! jag förstår håkan!

torsdag

här sitter jag och läser nt och äter hembakatbröd. ute är det sol o vår och jag ska snart gå ut med hunden. förövrigt mår jag kasst o känner mig som världens sämsta men så är det väl förmodligen. tack

dagen idag, måndag

kom precis hem från mitt ny-gamla jobb. det gick väl bra, åt väldigt mycket konstiga saker, men det var nog trevligt. har fått massa brev från norska skatteetaten och jag fattar ingenting! har tydligen helt glömt bort det norska språket!
nu pratar jag med min norskdave, ska försöka installera skype och sen ska jag äta potatismos. o vid halv nio ska jag ringa alixandra persson.
hejsålänge

I already miss you

Babe i already miss you
Sweetheart i already miss you
Sweeteyes i already miss you
And you only just walked out the door

jag vill somna i dina armar och vakna i ditt hår!

-

det ligger en hund i min säng, mysigt!

helg



zöta bilder från lördagen i thn och på meza. mycket trevlig kväll! jag och david va inte alltför lång stund på meza då han helst ville sova i alla hörn. vi gick hem till hans bror och kramades istället!

vid ett idag åkte jag hem mot söderköping. jag vet inte hur det känns än, ovant, märkligt, tomt. imorron är första dagen på mitt ny gamla jobb. blir nog kanon.

-

jaha, då har jag lämnat clas ohlson forever. lite trist faktiskt, alla där är kanon bra och jag kommer sakna dom!

glömde köpa puder när jag gick från jobbet så nu måste jag snart ta mig tillbaka till oslo city, ingen evighetspromenad direkt men usch!

o om en stund kommer david hem o sen åker vi till trollhättan, ska bli trevligt!

vacker väst



jag är nöjd med vad jag köpt idag iaf. jävligt nöjd med de blommiga tightsen från divided och västen förstås, den vackra västen! imorron ska jag nog satsa på ett stort vitt linne och en orange tant-cardigan från hm :P det går bra! gud vad jag älskar att ha pengar!

-

jag har lyckats tappa min töjning så nu måste jag sätta i en mindre o så kommer den att växa igen. sablar!

kaufen kaufen kaufen

Nu är jag super sugen på att köpa ungefär allt jag ser. Nu funderar jag på dessa. 198 svenska kronor känns ganska okej. Om inte annat så kanske en födelsedagspresent till marre?!

säger som mia "- KAUFEN KAUFEN KAUFEN!" och pekar med hela armen!

en äcklig torsdag

idag är en äcklig och snöig dag i oslo. men det blir nog en superbra dag ändå för snart ska jag möta upp david o så ska vi luncha, sen ska vi ta ett varv o shoppa lite :) wiowio! jag har även varit väldigt redig idag o vikt tvätt och köpt krokar till davids kläder :P haha! duktig tjej som fan!

o jag börjar längta massor till club feber på lördag, ska bli kul :)

önskelista

jag tänkte att jag fyller ju snart tjugo (ganska snart iaf), så jag börjar göra mig en önskelista, så mamma (jag vet att du läser) du kan ju vidarebefodra till mormor :P


- Nokia E71
- Converse
- Läderarmband, bracy.se
- En hultsfredbiljett, tacka!

det är en början iaf!

tvätt

jag tvättar! fick bara ringa david två gånger innan o fråga om massa saker som centrifugering och billa bong t-shirtar, han är antagligen jätte nervös att jag ska förstöra alla hans kläder, det är inte omöjligt! jag är säkert världens sämsta flickvän men david påpekade häromdagen att det som jag gjort bra va att få honom att använda balsam, så jag är inte helt kass! haha!

jag har tråkigt så nu ska jag nog sova bort några timmar!

This video is not available in your country.

youtube vill inte fungera pga. att jag är i fel land, tydligen. så är det alltså, norge är fel land. ska bara försöka övertala david om det också, så är jag nöjd!

en onsdag

jag kollade min statistik och jag har ungefär en halvmiljon läsare, toppen! (liten överdrift) o då vill jag gärna sjunga en norsk sång som går ungefär såhär "för det står i statistikken o då må det vare sant!"  sån!

det är fint väder på oslos gator och det är ljust när man går till jobbet, det blir man så himla mycket piggare av! imorse träffades jag o david en snabbis nere på hörnet vid seven eleven vid tio i sju, lite kvalitetstid sådär! en sak som är himla bra med min karl är att han är så himla mysig på morronen, luktar gott o är varm o ja .. det kommer jag sakna!

idag är det iaf en onsdag och jag ska tvätta alla mina och davids kläder som ligger exakt överallt, sen ska jag börja packa lite är det tänkt, får se hur det går med det.

o jag o alix ska till paris tydligen, det går alldeles utmärkt!
häj

söndag

haha, här sitter jag o ser på ungefär det värsta jag vet, nämligen beck. resterande är o ser Glasvegas o jag är lite smått avis, men jag ser ju som sagt på beck!

jag längtar tills helgen då det är thn som gäller. det ska bli roligt! och jag längtar att komma härifrån lite. vill att veckan ska gå snabbt för david ska jobba över massor, samtidigt vill jag att det ska gå super långsamt, helst baklänges!

något jag ser fram emot är när jag får min lön! ska skämma bort mig själv o david lite :)

back to beck! häj

-


ångest

för när du säger det så tror jag dig

jag lyssnar på bra musik. pratar med min alix p och spelar harpan. o så räknar jag ner lite. om en vecka så flyttar jag hem till söderköping, till mamma o pappa o annis, men framförallt till alexandra! samtidigt flyttar jag ifrån min david och jag har panik varje dag och vill se honom varje minut fram tills dess, han förstår nog inte min panik, min ångest, usch.

har du en famn för mig? vart du än befinner dig, har du en famn för mig?

-

Och det här är vad magen säger om dig
Du gillar mig för mycket det måste vara något fel på dig
Det här är vad hjärnan har sagt om mig
Jag måste vara galen, jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig, jag har aldrig känt
så mycket som jag gör när jag är med dig
Jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig

säkert! - det här är vad dom säger

-

jag tror att jag har valt något som inte gör mig väl

-

jag har lyckats dra på mig nackspärr så jag sitter still. om ni undrar. snart kommer david o tar hand om mig!

-

Topp tio, norska, fula ord som jag använder mest:

kvittering - då ingen norrman förstår sig på ordet kvitt
sån - kan användas så fort som man har gjort någonting, minsta lilla sak som att trycka på en knapp i hissen. ska även uttalas på ett speciellt vis, jag, alix p och linus henningson är lite utav proffs på detta.
stövsugare - en norsk dammsugare
störrelse - storlek
kirkeristen - en gata där expert ligger och där tricken går ifrån
syv - sju
akkurrat - precis
inmari - uttalas immari, betyder ungefär "himla". inmari bra
kjäresta - pojkvän, flickvän
trick - spårvagn

sån

kan finnas vissa stavfel med mera, det går bra

siffor 5/3-09 15.11

åh, ge mig någon slags break från alla dessa kassa människor och kasta hem mig till alixandra p. eller varför inte kasta tillbaka mig till i somras, till festival, sol, david, thn-folk, alkohol, musik, grillkvällar, road trips och hångel!

jag är alldeles förälskad! alldeles till mig. o det är inte david jag pratar om, även fast han får mig att falla för honom mer o mer varje dag. det är en alldeles sjukt, underbart, snygg och perfekt väst som jag har gått och kärat ner mig i! går förbi och hälsar på den i affären nästan varje dag! åhh, jag längtar tills jag får min lön så den kan bli min!

jag säger som alix p "västen, ett vitt linne, jeans shorts, konvers o solglasögon på hultsfred!"

jag fick någonslags hint om att alix tänkte ringa mig imorgon, kanske.. det tänker jag leva på!

3 mars

åh just, på tal om exakt ingenting. om två månader fyller maria tjugo.

-

idag är jag så trött på jobbiga, tråkiga och patetiska människor.
min A L I X tycker att jag ska komma hem och prata med henne, skippa you tube och definitivt inte prata om nyskapande musik, låter lovande.

tycker att min david kan komma hem och hålla om mig. nu ungefär.

-

jag har ingenting att säga men jag skulle ändå vilja ha det sagt.

idag handlade jag och david av en väldigt tuff tjej på rema, vi skrattade, åt henne.

jag umgås förtillfället med tre nötter. en som gärna tycker att allt är psykadeliskt och nyskapande, en som säger absolut ingenting och en som jag vill ha med mig ner i sängen nu men han vill hellre kolla klipp på you tube som innefattar sunes pappa rudolf.

ännu en natt

jag borstade tänderna nyss. ända anledningen till att det är värt att nämna är att jag borstade som fan. inte klokt vad jag borstade. jag har nog aldrig sett maken till borstande om jag tänker efter. ja jävlar.

jag ringde alixandra och sa att jag älskade henne, hon älskade mig med. när jag tänker över det så har jag nog aldrig sett maken till älskande där heller, ja jävlar vad vi älskar. lite så tänker jag.

när jag tänker efter ännu mer så har jag nog aldrig älskat så mycket som när jag och morrissey tillbringar tid tillsammans. det är mer än musik, det är ( som jag och alix redan har kommit fram till hundramiljonergånger, minst ) perfektion!

man pausar inte i en the smiths låt och man håller käften eller sjunger med när morrissey spelas i bilen!

lite så tänker jag. ja jävlar.