halloweeeeeeeeeeen

i torsdags va jag på ett så himla roligt födelsdagskalas hos martin alexandersson. märta målade massa teckningar till oss och vi åt god mat. igår var ingen särskild dag direkt.

idag är det fest, tydligen hela natten också. först solidaritetsfest och sedan konsthallen. undrar när jag ramlar hem imorron. tur att alexa ska med.

men allra först ska jag till stan och kanske hitta nåt fint att bära kvällen till ära.

hej då

the model

nyss trodde jag att det var måndag, fast det var det ju inte förstås. jobb imorgon och sen domarkurs. i finspång av alla ställen.

idag lyssnar jag på animal collective, the national, thåström och kraftwerk. deppigt med andra ord.

jag längtar tills på torsdag. då är jag ledig. jag ska sova i en renbäddad säng. måla naglarna i en klatchig färg. äta lång frukost med fil och flingor och rostad macka med marmelad. gå en promenad med lilla syster. åka till ringarum och fira martin som fyller tjugo långa år. dricka en skvätt alkohol. kramas med vackra vänner.

farväl kära vänner. vi lär ses.

fan

Fast jag inte sett dig på så länge 
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Alla klockor, körer
Alla himlens orglar skulle varit för oss
Alla trummor och trumpeter
Alla sagor, alla under
Allt på en och samma gång
Fanfanfan det skulle varit du

Fast det var så kort romans
var det nåt jag borde ha förstått
Såna chanser kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

godisdörren

guuuuuuuuuuuuuuuuud, jag uppdaterar mer sällan än ofta. men nu så.

hugo igår och vi sjöng svenskt. innan var vi hos joline på ett trevligt kalas. frida och jag blev ingalill och gittan för 45 minuter och fördrev tiden på det viset. polisen stoppade oss och sa att jag inte var jag och att de inte ville skjutsa oss till hugo. synd. jag kände mig mest förvirrad över tidsomställningen.

idag ikea. sen tittade martin förbi och åt tårta innan vi promenerade i regnet för att säga adjö utanför alexas hus. trevlig överraskning minsann. o nu är det bestämt att vi ska uppdatera våran spelningslista med en låt var, varje dag, fram till jul. vi får väl se.

min mobil har försvunnit. det är lite synd.

ny vecka, ny ångest och nya besvikelser. förhoppningsvis nåt bra med.

.

må bäste van kvinna

.

må bäste van kvinna

been there, done that

klyshigt, men jag vill gärna ha det så. jag vill ha en klyschig herre med distans.
och igår såg jag en makalös vacker, men han försvann lika snabbt igen.

och simon skrev en låt åt mig på en blank papperslapp. alexa och matilda var bra som tre.
annars var gårdagen inte mycket att hänga nånstans.

idag har jag flyttat in i alexas vinterjacka och kommer aldrig ge tillbaka den, jag har även dömt handboll
och det gick strålande för jag är en så himla bra auktoritet.

imorgon är en annan dag, mest som vanligt. ska sova, skörda och gå ut med hunden. kanske träffa den ända och bästa.

your time is running out

ask me

idag skriver jag. eller nej, jag lånar ord och meningar. bokstavligt.

jag gillar att sova och att se på barnprogram. barnprogram med sjungande marsvin och lata lucy.

igår var mina favoriter här och vi spelade tp, uno och pirat spelet. det var inget fel på det alls!

imorgon ska jag jobba. och det känns faktiskt bra. och på lördag är det farväl till karateklubben. synd.

if I could just leave my body for tonight

bättre alternativ:

3rd planet - modest mouse
nightmares -  billie the vision and the dancers
in the flowers - animal collective
ask - the smiths

prinsen av peking?

anna har förbeställt markus krunegårds nya skivor så idag trillade dom in. jag sitter och lyssnar igenom och konstaterar att de få bra låtarna han fått ihop den här gången hade räckt till en halv skiva. de flesta låtar är endast dålig utfyllning. förstår inte tanken bakom detta projekt, varför släppa två halv kassa skivor istället för en bättre?

jag står oförstående till detta. synd, markus evangeliet var verkligen bra och nu ska han bli kommersiell och släppa skit. jag vill ha tillbaka hets och laakso. tack.


sweet louise

jag lyssnar på pete molinari och då går tankarna oftast väster ut. det är sorgligt att man jämför.

åh, jag dör lite för att det är så vackert.

london

vi åkte till london en torsdag.

ale(x) var världens vackraste.

notting hill helt fantastiskt.

vi pratade svenska om alla som vi inte gillade och det var ganska många. alex gillade inte mycket :P

notting hill.

här bodde vi, en rullstolsbunden man som kastade saker, en lesbisk tjej, polska scouter, spanska ungdomar som spelade biljard, äldre herrar som stirrade och några andra. det var spännande.

vi var på vackraste koko och såg noah and the whale och gick vilse.

sen hamnade vi av någon väldigt underlig anledning på minestry of sound.

en enorm techno/trance/house/rave klubb.

det var helt sinnessjukt, sista tunnelbanan hade gått och vi var så illa tvugna att dansa vilt och galet i sex timmar.

vårat sällskap gillade att klä av sig och pussas, kanske lite för mycket av båda!

koko.

en fnittertippa

dans.

obligatorisk turist bild.

 

bara några få av många vackra.

jag har nog aldrig skrattat så mycket, sovit så lite, ätit så gott och haft så himla roligt som jag haft denna helg.

jag vill beskriva hur mycket jag skrattat och vad vi har skrattat åt men ja, jag behåller det själv.

mycket snack och lite verkstad var det i alla fall!