london calling

jag har fixat hundvakt. anna ska vakta farmen, faktum är att hon mest tagit över farmen. väskan är packad, passet är med. ja, allt är väl klart. förutom att pontus är omöjlig att få fatt i så jag hinner inte säga hejdå :( men vi ses snart!

när jag kommer hem lär jag ha en miljon london bilder som kommer ta en evighet att ladda upp, MEN, I will do it!

just ja! en låt som jag är helt galen i. vet inte om den är speciellt bra men jag får sån sjuk lust att dansa ryckigt och skuttigt till den. Chromeo-Moma´s boy

good bye lovers!

blogg

idag fyller fridis år, dom börjar bli så stora, dom där små!

imorron ska jag jobba och vara uttråkad med ändå nöjd för på torsdag åker jag o allanbrallan till london och det kommer med all säkerhet bli helt sinnessjukt! mest för att hon är en riktig paja!

ska ta på mig raggsockorna och läsa min vackra bok. och kanske skörda lite!
hej

.

och just nu skulle jag byta ut alla underkäkens tänder mot en kram.

en haj

 

idag slogs jag med en haj. vägde bara en 90 kilo sissodär så det är väl inget att skryta om.



saturday night looks good to me

 

i lördags. jag o cicki blev fulla på razz och skrattade åt micke i tweedkavajen.

minns inte mycket mer än så än att kvällen innehöll en fight om en ölkorv.


när du blundar tittar jag

"-Varför tittar du med ögonen sådär?"
"-Hur?"
"-Ett öga ser ledset ut och ett ser lyckligt ut."
"-Det är för att jag skelar lite ibland när jag anstränger mig."
"-Besynnerligt."
"-Det är samma sak med min pappa och farfar."
"-Att ett öga är på gott humör och ett på dåligt?"
"-Nej, de skelar när de sportar."

Jag läser en vacker bok.

gäng1

 

 


för jag vet att den här natten kommer döda mig, om jag inte får va med dig.

igår kom pontus med en buss som höll tiden och vi funderade över vart martin var och rökte. sen från ingenstans så stod han där. martin alltså. vi satt på en filt utanför willys med chips och öl. just nu är jag bara så himla lycklig som har världens bästa vänner.

jag kanske är naiv när jag fortfarande hoppas på att någon ska ta mig med storm. kan man sänka förväntningarna utan att svika sig själv?

all night long

det känns som att jag och sookie är bästisar. det känns som att vi förstår varann och kan höra varandras tankar. bill och jag är också vänner och han ska para ihop mig med en av hans vampyr vänner. sen kan han omvända mig och vi kan leva lyckliga tills världen går under.

/vampyr marre

pausad

jag har haft en liten paus. jag har hunnit med att:

- se true blood i massor av timmar och bli kär i en vampyr.
- läst en vacker bok om 101 flickvänner
- myst med en prickig hund
- åkt tåg och nynnat på sånger
- druckit alkohol

.

typ.

väggstirrar

lita utanför känner jag mig allt när mina vänner firade med öl i linköping igår. känner även att jag var mycket vuxen i mitt beslut att stanna hemma. min halskatarr verkar inte vilja ge med sig, alls! jag hostar och hostar och hostar.

jag har beställt två vackra böcker om kärlek med vackra ord i som jag kanske skulle kunna låna. jag sitter och stirrar i väggen och försöker med min tankekraft få hit dom på stört, verkar inte gå så istället läser jag Bert och skrattar högt och hejdlöst så min hund lägger huvudet på sned och tittar underligt på mig. så då slutar jag skratta och försöker hålla det inne, vilket slutar i att jag fnittrar, fnittrar och fnittrar tills jag fnittrar så vilt så att jag inte kan hålla munnen stängd längre och så är jag igång igen..

den där Bert alltså!

tjugo-långa-år

Om dom du litar på sviker, om din dröm föll i sär
Då kan jag påminna dig om, hur mycket du är värd

Så när du inte längre orkar, då orkar jag för två
När du inte ser nån utväg, då hittar jag en ändå

Du är aldrig ensam, så länge jag andas
Så länge mitt hjärta kan slå
Du är aldrig ensam, glöm aldrig det
Jag gör vad som helst för dig, det hoppas jag du vet
Ja det hoppas jag du vet

Och det vet jag att du vet



alex påminde mig om hur länge vi känt varandra.
det är en stund, fast inte en för lång stund.

.

 

det regnar.

anna spelar gitarr för mig, anna ternheim.

ointressant dag som jag nog inte behöver beskriva.

imorron ska jag skaffa ett pass och boka en london resa.

kanske är london lika regnigt..


ett blogginlägg

min lillkille är sjuk. han bara kräks o kräks och jag är som en orolig mamma.
imorgon måste jag jobba igen och det känns inte alls roligt. jag vill inte sitta hemma istället och jag måste ha pengar, så jag har väl inget alternativ direkt. trivs väl egentligen på jobbet, känner mig bara så himla ouppskattad. saknar mitt clas olsson jobb. alla där var så himla underbara och chefen var helt fantastisk!

nu ska jag ta något som bedövar halsen.

vänner

 


dopidupidupidupdupdup

jag har halskatarr. roligt! minst sagt!

popaganda