-

Topp tio, norska, fula ord som jag använder mest:

kvittering - då ingen norrman förstår sig på ordet kvitt
sån - kan användas så fort som man har gjort någonting, minsta lilla sak som att trycka på en knapp i hissen. ska även uttalas på ett speciellt vis, jag, alix p och linus henningson är lite utav proffs på detta.
stövsugare - en norsk dammsugare
störrelse - storlek
kirkeristen - en gata där expert ligger och där tricken går ifrån
syv - sju
akkurrat - precis
inmari - uttalas immari, betyder ungefär "himla". inmari bra
kjäresta - pojkvän, flickvän
trick - spårvagn

sån

kan finnas vissa stavfel med mera, det går bra

Kommentarer
Postat av: AlixandraP

haha mer du och jag som kan det och inte linus! han suger på det, vet ju både du och jag! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback