en ask



en alldeles äkta gucci-ask.
och för det otränade ögat ingenting särskilt.

när jag mår som idag. när mina ben är rastlösa och alla hjärtslag känns ofrivilliga.
då tar jag fram min ask.
jag fick den en vinterdag i mörkaste oslo.
inslaget i vackert papper av en vacker vän.
i asken ligger en värdefull lapp, en alldeles vanlig papperslapp.

"läs det här när du behöver piggas upp!"
och det gör jag.
och jag tänker på mörkaste oslo dagar när du flyttat hem och hjärtat värkte mer än det någonsin gjort.
och jag tänker på varmaste sommar dagar på festival eller sena nätter på hugo.
och jag tänker nog att du är det allra bästa.


och nu måste jag ta mig samman igen och stoppa ner lappen i asken och gömma den bakom böckerna.

och vad som står på lappen..?
allt det vackra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback