minnen

har funderat på minnen idag. stunder man sparat. saker jag alltid vill minnas:

- de första minnena man har från när man är liten. lekar man lekt. alla fantasier man hadde. hur man kunde fördjupa sig helt i en lek. hur man upplevde saker.

- rädslor. alla de gånger man blivit riktigt rädd. som när anna fick en gunga i ögat och höll på att bli blind. när man är liten förstår man inte sånt. och alla de gånger man varit rädd för sin egen skull.

- min första pojkvän, albin. att älska någon så kravlöst på det sättet man endast gör när man är i den åldern. även fast ingenting var viktigt eller på riktigt så var det, just då, det viktigaste i hela världen och när det tog slut trodde jag att jag aldrig skulle kunna stå upp igen. vad starkt man kände för saker när man var yngre. nu känns inga känslor starka längre.

- känslan av otillräcklighet och hjälplöshet när man ser någon man älskar gå sönder inuti tusen gånger. att hålla om tills det inte går att gråta längre. att gråta ensamen så han inte skulle märka. att försöka motivera någon, som absolut inte vill, att gå upp. att tala om att "allt blir bättre" även fast man vet att det inte blir det.

- alla vackra platser. alla sommrar på västkusten, på landet. hav. nätter utomhus när det egentligen börjar bli lite för kallt för att vara ute. storstäder när det är mörkt. parker. tomma lägenheter.

- när någon man verkligen uppskattar och älskar håller om en så hårt så att armarna domnar av och ryggen gör ont.

- underbara människor man mött. jag vill aldrig glömma hultsfred 08 och alla vackra människor jag mötte då och har mött efteråt pga. det.

- min allra bästa vän.

mest sånt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback