svartvitt

just idag saknar jag oslo. eller inte just platsen oslo, eller människorna där. jag saknar nog mer en känsla eller ett äventyr som nog lika gärna kan upplevas någonannanstans.

jag saknar att vara anonym och åka tunnelbana till jobbet. jag saknar att promenera på söndagarna och gå vilse i hopp om att finna ett ställe att köpa ägg på. jag saknar att röka i minusgrader utanför en port. jag saknar att dricka vin hela nätterna och gråta och skratta om vartannat. jag saknar att sitta i ett äckligt kök och ha ointressanta konversationer. jag saknar att vara dödsdeprimerad och somna bredvid personen som är sämst på att trösta men ändå är världens bästa på att göra mig lycklig!

jag vet nog inte vad det är jag saknar egentligen. frihet kanske, anonymitet. när det bara var jag och alexandra. nu såhär i efterhand romantiserar jag det, oslo, men ja, just då var det inte alltid så roligt.

/m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback